júl 09.

Írta: Kosztoló

Grillezett leves

Egyszer kaptam életemben intőt. Természetesen koszttal kapcsolatos tevékenységnek köszönhetően. Éles kritikát fogalmaztam meg ugyanis a menzás paradicsomlevessel kapcsolatban. Történt ugyanis, hogy kettes sorban, balra igazodva bemeneteltem a menzára, levettem a műanyag tálcát, amelyen azonnal átázott a még rajta guruló mosogatólének köszönhetően a rám jutó, egy rétegnyi szalvéta, de volt legalább min méláznom, miközben az üde hangulatú nénik kimérték számomra a szintén törésbiztos műanyag tálkába a piros, paradicsomlevesnek nevezett hányadékot. Így aztán csökkent lelkesedéssel, de végülis a nokedliket pléh kanalamról a szoknyácskámmal ügyesen eltávolítva nekiláttam a napi menü elfogyasztásának. Hamar megálltam, ez már több volt a soknál. Odasétáltam az ablakhoz és egy hanyag mozdulattal kiborítottam az udvarra a kosztot. Melankolikusan néztem utána. Kicsit gondolkoztam, hogy a tál is repüljön-e utána. Valami olyan tekintetet képzelek ekkor magamra, mint ami az Amerikai szépségben a kattant fiún volt zacskónézegetés közben. Úgy éreztem, minden a méltó helyére került.

Hamar akadt árulóm. Piros paradicsomleves az udvaron, kislány a piros szőnyeg szélén. Ezt aztán rólam végképp nem gondolták volna. Hát én meg arról az ételről nem gondoltam, hogy fogyasztható. Körülbelül 20 évig nem próbálkoztam újra ezen a fronton. Se intőt nem akartam, se azt az ízt érezni még valaha. Így amikor először készítettem magam a paradicsomlevest, nem is egészen azt főztem. 

IMG_3771.jpg

Hanem grillezett paprikás, paradicsomos valamilyen levest. Az alapötletet egy, a Gerlóczy Caféban elfogyasztott leves adta. Főztem egy zöldségalaplevet, bár spórolhattam is volna az energiáimmal és megtette volna egy leveskockás lötty is. De nekem úgy éreztem, elszámolni valóm van ezzel a levessel. Aztán kis vajon egy fej hagymát üvegesre pároltam, egy-két fej fokhagymát szeletekre vágva megpirítottam még mellette. Majd ráöntöttem egy konzervnyi paradicsomot, amiben úgy egészben van a hámozott paradicsom.

Ezt összerottyantottam sóval borssal, friss oreganoval és egy kis chilivel. Közben parázson meggrilleztem 4 nagy fej paradicsomot és egy szintén grillen sült, nagy fej kaliforniai paprikát. Gyorsan lehúztam a kormos héjukat és a rotyogó levesre dobtam őket. Főzés közben szétnyomkodtam a fakanállal a nagyobb darabokat, majd a tűzről félrehúzva, óvatosan, hogy meg ne égessem magam a kibuggyanó, forró cuccal, leturmixoltam az egészet és egy picit még tovább főztem.

IMG_4687bc.jpg

Tálaláskor vékony szeletkékre vágott koktél paradicsomot szórtunk bele, valamint parmezánt és friss bazsalikomot. Csak mert nem vagyunk normálisak, még egy kis krutont is nyomtunk hozzá betűtészta gyanánt vagy mi: olíva olajjal meglocsoltam egy tepsit, kenyér szeletkéket fektettem rá, azokra pedig mozzarellát, provolone sajtot és fokhagyma szeleteket, végül pár perc alatt meggrilleztem.

Így tudtam csak megbocsájtani a paradicsom levesnek. Hogy grillpaprikás.

Szólj hozzá!

Címkék: paradicsomleves

A bejegyzés trackback címe:

https://kosztolo.blog.hu/api/trackback/id/tr225396942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása