jún 09.

Írta: Kosztoló

Tovább az olasz fronton

Magamnak a legritkább esetben készítek húst. Egyrészt, mert komolyabb tápot nem nagyon vacsorázom, másrészt mert nem szeretem, amikor a hentesek kiröhögnek. Jó napot kívánok, egy szelet karajt kérek. Esetleg 15 deka darált húst. Azonban a családi asztal fundamentuma a mindenféle hús. Így, hogy Józsi a szomszédunkba költözött, azért rendesen szintet is léptünk. Nálam legutóbb egy olaszos grill esten akartunk meghalni a kaja overdose-tól. 

A húst (tarja+karaj) már előző este bepácoltam, az elkészítésig többször megforgattam. Valami ilyesmiben: 

  • balzsamecet (kb 3 evőkanál)
  • worchestershire (kb 6 evőkanál)
  • szója szósz (kb 4 evőkanál) - ne uralkodjon el, mert olasz esten vagyunk vagy mi a fene
  • olíva olaj (kb 6 evőkanál)
  • frissen őrölt bors - fekete, fehér
  • egy felkarikázott chili, magokkal együtt
  • egy fél vöröshagyma átnyomva fokhagyma nyomón
  • friss kakukkfű
  • friss rozmaring
  • friss petrezselyem

olaszhús.jpg

A tüzet időben meg kell rakni, a húst pedig vastag parázson kell sütni, semmi lángoló alányaldosás, meg türelmetlenkedés. Ilyenkor lehet fejenpörögni az előétellel, vagy még inkább valami aperitifet vedelni, hogy aztán a grill-aktus már egy kicsit pikáns, kicsit kockázatos vállalkozás legyen. Mi nyomtunk egy jó aperol spritzet a megérkezés örömére. Ez kellőképpen ellazított ahhoz, hogy átértelmezzem és lényegesen egyszerűbbé tegyem a recept alapján macerásnak tűnő köretet, a risotto golyót.

sülthús.jpg

A grillzöldségekre nyomattunk még egy kis házi pestot, ez igazából tök fakultatív, de nálunk mindenki élt vele. Egy csomag fenyőmaghoz lepusztítottam a teljes bazsalikom termésemet, vettem egy kis csokor petrezselymet, reszeltem bele egy rakat parmezánt (nem tudom mennyit, sokat, meg amennyit úgy színében, állagában felvett), ezt kínok kínjával összeturmixoltam, bot mixerrel, mert mióta valamelyik konyhatündér exem tönkretette az erre alkalmas darálót, azóta egy új lovagra várok, aki majd vesz nekem egy újat, ne és ezen szomorkodva löttyintettem még ehhez a trutyihoz, kezemben a túlmelegedett botmixerrel, egy kis olíva olajat.

Szólj hozzá!

Címkék: recept pesto grill tarja

A bejegyzés trackback címe:

https://kosztolo.blog.hu/api/trackback/id/tr775353067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása