júl 08.

Írta: Kosztoló

Mit eszik Hansi a Bundes Fesztiválon?

A nyarat többek között a fesztivál kaják miatt várom annyira. Pompos, rakós hot-dog, kürtőskalács, miegymás, aminek nem tudsz ellenállni olyan állapotban, amikor igazából semminek nem tudsz ellenállni. Ebben az üzemmódban meg ugye minden jobb ötletnek tűnik, mint ami valójában következik. Hát most leteszteltem, milyen a sátorból kiadott koszt a hanza barátainknál. Kettőt lehet találgatni. Dobpergés. Nem jó. Behatóbban nem foglalkoztam a nem-specialitásokkal (tortilla, gyros, pommes, pizza, dobozos kínai), ellenben próbáltam rámenni a számomra szokatlanabb tápokra. Így aztán választhattam a bratwurst és az édes péksütemények tömkelege között.

Van úgy 5 féle gofri például. Sima gofri, szívecske alakú gofri, juharfalevél alakú gofri, formátlan gofri (szerűség), semmivel vagy bármivel és különböző tészta vastagsággal. Első nekifutásra megpróbálkoztam a formátlan gofriszerűséggel, ami egy vaskos palacsintatészta, belekeverve valamilyen gyümölcs (banán, szilva, alma vagy meggy), és az NDK-ban sikeres úszó karriert befutott, bajuszos néni látványkonyhájában az egyik oldalán megsütik, majd a másik oldalára hanyag mozdulattal átperdítve szintén megpirul. Aztán mehet rá a fahéjas (kristály?!) cukor. Ebben sok kivetni való nem volt, de nyilván a felétől unalmas, mint egy lángos, mert giga adag. Megpróbálkoztam még egy sima gofrival, amire epret és tejszínhabot adtak. El lehet képzelni, ennek milyen eredménye van állva elfogyasztáskor.

gofrik.jpg

Az abszolút nyertes a röszti. Lett volna, ha figyelek. Mert a hagymás, borsos, olajban sütött krumpli paca mellé náluk az almaszósz dukál. 3 paca, 3 euró. Egy is bőven elég annyi olajból, de legalább megosztoztunk. Ha az ember időben szól, fokhagyma szósszal is kérheti. Na itt németes pikantériát kell elképzelni, ami a fokhagyma mennyiségét illeti, de mindegy. 

röszti.jpg

Következett a sonkás-sajtos palacsinta, amit egy sonkás sajtos palacsintának lehet leginkább leírni. Gépsonka és trappistaszerűség négyszögletesre hajtogatva, frissen sütve, nyilván semmi extra.

palacs.jpg

Egészséges fesztivál-koszt nem létezik, ez nem okozott meglepetést. De egy picit reméltem, hogy amikor a natúr joghurtos epret kértem, akkor cukrozatlan cuccot kapok majd. Hát nem így lett, de annyira sajnáltam magam a 10 fokos nyárban, hogy természetesen ezt is becsülettel belapátoltam.

eper.jpg

Húsban tényleg csak wurst, meg kínai csodák kaphatók, a wrust elképzelhető félméteres formában, hot-dogként buciba csomagolva, vagy tunkolászva, fehéren, véresen, májasan, de legfőképpen sörrel, így erre a hétre leginkább vega maradtam, na soványabb viszont nem lettem.

Szólj hozzá!

Címkék: gofri röszti fesztivál kaja

A bejegyzés trackback címe:

https://kosztolo.blog.hu/api/trackback/id/tr315382904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása